Aalborg OM-TCi

Aalborg OM-TCi to pionowy, cylindryczny kocioł parowy lub na gorącą wodę o wysokiej sprawności cieplnej w zakresie wydajności od 8000 do 20 000 kg/h. Standardowy kocioł może być opalany gazem i różnymi paliwami, w tym metanolem i biopaliwami. Kocioł może być opcjonalnie wyposażony w elektryczny układ wytwarzania pary z zasilaniem z lądu i czystą energią elektryczną.

oil fired marine boiler

Wysokowydajny kocioł o obniżonej emisji dla różnych paliw

  • Wysoki zakres sprawności cieplnej 89 - 92% przy niskim zużyciu paliwa w standardzie
  • Sprawność cieplną można dodatkowo zwiększyć do 93-96% (LHV) poprzez dodanie zewnętrznego ekonomizera
  • Standardowy kocioł może być zasilany gazem i różnymi paliwami, takimi jak metanol i biopaliwa
  • Opcja wytwarzania pary elektrycznej z wykorzystaniem zasilania z lądu i czystej energii elektrycznej
  • Sprawdzona konstrukcja, gotowa do instalacji, łatwa w obsłudze i czyszczeniu

Kocioł parowy Aalborg OM-TCi został opracowany w oparciu o naszą sprawdzoną technologię i wieloletnie doświadczenie. Ulepszona konstrukcja termiczna ze zoptymalizowaną zawartością tlenu w spalinach zapewnia całkowitą sprawność na poziomie 89-92% w zależności od warunków obciążenia kotła, czyli średnio o 6% powyżej typowych kotłów w tym zakresie mocy. Oznacza to mniejsze zużycie paliwa i niższe poziomy emisji CO2 i NOx. Dla przykładu, w przypadku kotła o wydajności 16 000 kg/h pracującego przez 5000 godzin przy 75% obciążeniu rocznie, oznacza to oszczędność około 170 000 USD na kosztach paliwa rocznie (przy cenie paliwa 650 USD/tonę).

Wydajność cieplną i oszczędności można dodatkowo poprawić, stosując Aalborg Micro jako zewnętrzny ekonomizer spalin zmniejszający zużycie opalanego kotła okrętowego poprzez odzyskiwanie energii cieplnej, która w przeciwnym razie zostałaby utracona przez spaliny silnika.

Zasada działania

Piec

Aalborg OM-TCi składa się z dużego pieca z gazoszczelnymi ścianami membranowymi. Wystarczająca liczba rur spustowych zapewnia bezpieczną naturalną cyrkulację, a odpowiednie wymiary pieca gwarantują dobre spalanie i niską emisję, umiarkowane obciążenie i niskie naprężenia materiału.

Część konwekcyjna

Cylindryczna powłoka otacza rury dymowe i przestrzeń wodno-parową. Te rury dymowe mają ulepszone funkcje wymiany ciepła, gwarantując niską temperaturę spalin, a tym samym wysoką wydajność.

Palnik i system sterowania

Kocioł zostanie dostarczony z palnikiem wielopaliwowym, który został zaprojektowany do automatycznej modulacji w zależności od zapotrzebowania systemu na ciepło. Palnik został zaprojektowany z myślą o wysokim współczynniku turndown i całkowitym spalaniu przy niskim poziomie tlenu. Aby zapewnić optymalne spalanie, jako czynnik rozpylający stosowane jest powietrze pod ciśnieniem lub para wodna. Palnik reguluje się automatycznie, ale w razie potrzeby operator może przełączyć się na sterowanie ręczne. System palnika pozwala na wykorzystanie różnych paliw alternatywnych, a także spalanie gazu odlotowego z paliw gazowych (funkcjonalność GCU, jednostka spalania gazu).

Palnik i kocioł są sterowane za pomocą specjalnie zaprojektowanego i znormalizowanego systemu sterowania, który jest zawarty w dostawie. System ten składa się ze wszystkich wymaganych komponentów systemu odzysku ciepła zgodnie ze standardami Alfa Laval, w tym głównego sterowania z panelem HMI umieszczonym w każdej maszynowni. System sterowania umożliwia łączność i inteligentne gromadzenie danych oraz ma możliwość zdalnego

Dane projektowe

· Moc cieplna: do 14 MW

· Wydajność pary: 8 000 - 20 000 kg/h

· Ciśnienie projektowe: 10 bar(g)

.