OceanGlide
Alfa Laval OceanGlide to unikalne rozwiązanie smarowania powietrzem z technologią fluidalną. Tworzy równomierną i kontrolowaną warstwę powietrza na całym płaskim dnie statku, co jest najlepszym sposobem na zmniejszenie tarcia między kadłubem a wodą. Udowodnione zmniejszenie oporu oznacza mniejszą potrzebną moc napędu, niższe koszty paliwa i mniejszą emisję CO2 do atmosfery. Wraz ze zmniejszonym hałasem morskim.
Płynna droga do realnych oszczędności energii
- Oszczędność mocy napędu do 12% prowadzi do niższego zużycia paliwa, zmniejszenia emisji CO2 i poprawy wskaźników EEDI, EEXI i CII
- Technologia Fluidic wykorzystuje kilka sprężarek do wytworzenia równomiernej i dynamicznej warstwy powietrza
- Pokrycie całego obszaru płaskiego dna maksymalizuje redukcję oporu
- Indywidualnie sterowane sekcje umożliwiają pełną optymalizację warstwy powietrza
- Łatwa instalacja, nawet jako modernizacja - brak dużych skrzyń morskich, minimalne przebicia i swobodne umieszczenie sprężarki
Alfa Laval OceanGlide to opatentowane rozwiązanie nowej generacji, które naprawdę spełnia obietnicę smarowania powietrzem. Łącząc smarowanie powietrzem z technologią fluidalną, tworzy równomierną warstwę powietrza o wysokiej wydajności i niewielkiej mocy sprężarki. Dynamiczna warstwa powietrza, która pokrywa całe płaskie dno statku, może być kontrolowana i optymalizowana dzięki pasmom dystrybucji powietrza, które dzielą ją na sekcje.
Innowacyjna konfiguracja OceanGlide ułatwia instalację na dowolnym statku - nowym lub istniejącym. Nie ma skrzyń morskich, nie ma wymagań dotyczących umieszczenia sprężarki i tylko minimalne penetracje kadłuba. Wszystkie statki mogą korzystać z 50-75% redukcji oporu właściwego, co oznacza sprawdzone, niezawodne oszczędności mocy napędowej do 12%. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa, mniejsza emisja CO2 i znaczący wpływ na EEDI, EEXI i CII.
Dokumenty
Jak działa fluidalne smarowanie powietrzem
Alfa Laval OceanGlide jest unikalnym rozwiązaniem łączącym smarowanie powietrzem z hydrauliką - kontrolą ciśnienia i przepływu cieczy za pomocą precyzyjnie ukształtowanych kanałów, bez żadnych ruchomych części. Ta opatentowana integracja oznacza, że OceanGlide nie wymaga skrzyń morskich ani dużych otworów w kadłubie i wytwarza warstwę powietrza z niezrównaną wydajnością.
OceanGlide dzieli płaskie dno statku na sekcje, z których każda ma własny pas dystrybucji powietrza. Z tyłu każdego pasma znajduje się rząd oscylatorów fluidalnych, które są indywidualnymi jednostkami dystrybucji powietrza. Dzięki technologii fluidalnej, oscylatory wytwarzają małe, jednolite pęcherzyki powietrza przy bardzo niskim zużyciu energii przez sprężarkę. Ponieważ pęcherzyki łączą się niemal natychmiast po opuszczeniu oscylatora, tworzą równomierną i jednorodną warstwę powietrza.
Opaski rozprowadzające powietrze oferują najlepszą możliwą konfigurację w celu zmniejszenia tarcia w rzeczywistych warunkach. Dzięki hydrodynamicznemu profilowi w kształcie skrzydła, opaski prawie nie zwiększają oporu, gdy system smarowania powietrzem jest wyłączony. Co ważniejsze, każdą taśmą można sterować niezależnie, co pozwala na optymalizację warstwy powietrza w poszczególnych sekcjach. W połączeniu ze zmniejszoną liczbą potrzebnych sprężarek (średnio 1-3), maksymalizuje to efektywność energetyczną i oszczędność mocy napędu osiągniętą dzięki OceanGlide.
Łatwa instalacja - na dowolnym statku, w dowolnej stoczni
Alfa Laval OceanGlide jest szybki i ekonomiczny we wdrożeniu - nie tylko na nowych jednostkach, ale także jako rozwiązanie modernizacyjne. Brak dużej skrzyni ładunkowej i niewielka liczba swobodnie rozmieszczonych sprężarek sprawiają, że wymaga on znacznie mniej miejsca wewnątrz statku niż inne systemy smarowania powietrzem. Na zewnątrz, opaski dystrybucji powietrza są szybkie i łatwe w instalacji, przy minimalnej penetracji kadłuba i bez specjalnego szkolenia.
OceanGlide - dowód w działaniu
Tharsis Sea-River Shipping jako pierwszy zainstalował Alfa Laval OceanGlide. Na wycieczkowcu M/V Tharsis, technologia ta pozwoliła zaoszczędzić do 10% paliwa dzięki zmniejszeniu mocy napędu. Firma postrzega fluidalne smarowanie powietrzem jako kluczową technologię na drodze do bardziej zrównoważonej żeglugi.
Przełom w wydajności morskiej
Fluidalne smarowanie powietrzem to nowa innowacja, która zmniejsza zapotrzebowanie na moc napędową nawet o 12%, zapewniając zwrot z inwestycji w mniej niż trzy lata. System ten został z powodzeniem zainstalowany na coasterze M/V Tharsis w ciągu zaledwie jednego tygodnia, poprawiając wydajność bez wpływu na manewrowość czy stabilność.