2025-12-23 Produkty
Alfa Laval wprowadza na rynek system zasilania paliwem FCM LNG wykorzystujący zaawansowaną technologię kriogeniczną
Alfa Laval ogłasza wprowadzenie na rynek nowego rozwiązania w zakresie dostaw paliwa FCM LNG dla statków napędzanych LNG. System ten stanowi rozszerzenie oferty Alfa Laval w zakresie paliw alternatywnych, integrując technologię kriogeniczną w celu zapewnienia kompleksowego i wysoce niezawodnego rozwiązania w zakresie dostaw paliwa dla armatorów stosujących LNG.
Odpowiadanie na zmieniające się potrzeby rynku w zakresie wdrażania LNG
LNG odgrywa kluczową rolę w dekarbonizacji branży morskiej, umożliwiając znaczną redukcję emisji już dziś.
W obliczu rozwijającej się infrastruktury dla alternatywnych paliw, armatorzy potrzebują niezawodnych i wydajnych rozwiązań LNG, które wspierają efektywność operacyjną, optymalizację kosztów oraz zgodność z regulacjami. Alfa Laval dostarcza technologie, które pomagają osiągać cele środowiskowe i biznesowe – wspólnie kształtujemy przyszłość żeglugi.
Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na czystsze paliwa morskie, Alfa Laval zaprezentowała na targach Marintec 2025 nowy system zasilania LNG FCM.
Rozwiązanie wykorzystuje zaawansowaną technologię kriogeniczną firmy Fives, która została niedawno przejęta przez Alfa Laval. Dzięki temu powstał wydajny i bezpieczny system, umożliwiający efektywne stosowanie LNG jako paliwa okrętowego.
„Od lat Alfa Laval otrzymuje od klientów prośby o zróżnicowane rozwiązania w zakresie przewodów paliwowych LNG — takie, które odpowiadają na wyzwania operacyjne i przyspieszają przejście na czystsze paliwa. Teraz, łącząc nasze wieloletnie doświadczenie w zakresie systemów zasilania paliwem i wymiany ciepła LNG z nowo nabytą technologią kriogeniczną firmy Fives, możemy dostarczyć zaawansowany system, który zapewnia klientom rzeczywistą wartość. Spełni on dzisiejsze wymagania dotyczące paliwa i pomoże osiągnąć przyszłe cele w zakresie emisji” — mówi Peter Sahlen, dyrektor ds. separacji morskiej, systemów zasilania paliwem i wymiany ciepła w Alfa Laval.
Niezawodność, elastyczność i wydajność w dostawach paliwa LNG
Dzięki przejęciom firm CorHex (2015) i Fives Cryogenics (2025), Alfa Laval znacząco rozwinęła kompetencje w zakresie kriogeniki i technologii pomp. Połączenie tej wiedzy z doświadczeniem w projektowaniu przewodów paliwowych pozwoliło stworzyć system FCM LNG, który umożliwia precyzyjny wtrysk gazu pod wysokim ciśnieniem w morskich silnikach wysokoprężnych.
„Trwająca transformacja energetyczna wymaga nowych technologii, a dodanie możliwości kriogenicznych jeszcze bardziej wzmacnia pozycję Alfa Laval na rynku LNG” – mówi Vincent Higelin, globalny kierownik ds. sprzedaży w Alfa Laval Cryogenic Technologies. „Jesteśmy dumni, że możemy wnieść ponad 65 lat doświadczenia w dziedzinie technologii kriogenicznej do transformacji energetycznej w sektorze morskim. Połączenie tej dogłębnej wiedzy z globalnym zasięgiem działalności Alfa Laval w sektorze morskim i doświadczeniem w zakresie zastosowań pozwala nam oferować niezrównane rozwiązania w zakresie dostaw paliwa LNG”.
Dzięki holistycznemu podejściu do dostaw LNG system zapewnia elastyczność w szerokim zakresie wydajności i ciśnień oraz został zaprojektowany do pracy w ekstremalnych warunkach kriogenicznych i pod wysokim ciśnieniem. Został zaprojektowany z myślą o wyjątkowej niezawodności, wydajności i bezpieczeństwie eksploatacji, zapewniając optymalną wydajność i opłacalność, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla armatorów przechodzących na czystsze paliwa.
Portfolio Alfa Laval – gotowe na przyszłość z wieloma rodzajami paliw
Wprowadzenie systemu FCM LNG podkreśla zaangażowanie firmy Alfa Laval w dostarczanie rozwiązań w całym spektrum paliw alternatywnych. Od dojrzałych technologii wykorzystujących metanol i LPG po najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie amoniaku — firma Alfa Laval jest przygotowana do wspierania armatorów i stoczni niezależnie od ich wyboru paliwa, umacniając swoją pozycję jako kluczowy partner technologiczny w dążeniu do dekarbonizacji.
„Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i setkom tysięcy godzin pracy w zakresie systemów zasilania paliwem i innych rozwiązań dla szerokiej gamy paliw alternatywnych, jesteśmy zaangażowani w dostarczanie technologii wspierających transformację paliwową w sektorze morskim” – mówi Peter. „Naszym celem jest wyposażenie armatorów w elastyczne, innowacyjne rozwiązania, które umożliwią przejście na czystsze paliwa już dziś, przygotowując ich jednocześnie na źródła energii przyszłości”.
Odwiedź stronę FCM LNG, aby dowiedzieć się więcej o systemie: FCM LNG | Alfa Laval
Zapoznaj się z naszą szeroką ofertą rozwiązań dotyczących LNG jako paliwa: Equipment and solutions for gas as fuel | Alfa Laval
Aby dowiedzieć się więcej o podejściu firmy Alfa Laval do nowych paliw i dekarbonizacji, odwiedź stronę: Czysta energia dla rozwiązań morskich | Alfa Laval
Zapoznaj się z pełną ofertą rozwiązań i technologii morskich Alfa Laval na stronie: Przemysł morski | Alfa Laval Marine | Alfa Laval
OAlfa Laval
Umiejętność maksymalnego wykorzystania tego, co mamy, jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Wspólnie z naszymi klientami wprowadzamy innowacje w branżach, od których zależy społeczeństwo, i wywieramy trwały pozytywny wpływ. Naszym celem jest pomoc miliardom ludzi w uzyskaniu dostępu do energii, żywności i czystej wody, których potrzebują. Jednocześnie dekarbonizujemy flotę morską, która stanowi podstawę światowego handlu.
Jesteśmy pionierami w dziedzinie technologii i rozwiązań, które pozwalają naszym klientom uwolnić prawdziwy potencjał zasobów. Wraz z rozwojem działalności naszych klientów coraz bliższy staje się cel, jakim jest prawdziwie zrównoważony świat. Firma jest zaangażowana w optymalizację procesów, tworzenie odpowiedzialnego wzrostu i napędzanie postępu, aby wspierać klientów w osiąganiu ich celów biznesowych i zrównoważonego rozwoju. Razem jesteśmy pionierami pozytywnego wpływu.
Firma Alfa Laval została założona 140 lat temu, ma klientów w 100 krajach, zatrudnia ponad 22 300 osób, a jej roczna sprzedaż w 2024 r. wyniosła 66,9 mld SEK (5,8 mld EUR). Firma jest notowana na giełdzie Nasdaq w Sztokholmie.