2021-04-23 Produkty

Alfa Laval: Patrząc na całokształt naszych obecnych działań prognozujemy dalszy stabilny rozwój.

Małgorzata Moczyńska, Cluster President Eastern Europe, General Manager Alfa Laval Sp. z o.o., przewiduje, że kolejne lata będą równie dobre dla firmy jak ubiegłe. W działalności Alfa Laval bardzo istotna jest koncepcja zrównoważonego rozwoju i to ona w znacznej mierze determinuje styl działania koncernu.

                Historia firmy Alfa Laval, nierozłącznie związana jest z historią wielkiego wynalazcy- Gustafa de Lavala. W 1877 roku wynalazł on wirówkę odśrodkową. Sześć lat później razem z Oscarem Lamm założył on spółkę AB Separator, która z biegiem czasu przekształciła się w Alfa Laval. Około 1890 została zaprezentowana pierwsza wirówka talerzowa. Do 1913 Gustaf de Laval stworzył ponad 90 patentów na różne urządzenia, które były podwalinami pod dalszy rozwój firmy.

                Aktualnie urządzenia spółki pracują zarówno w przemyśle ciężkim, energetyce, rafineriach, produkcji chemicznej, jak i w procesach spożywczych, oczyszczaniu ścieków, szeroko pojętej branży HVAC, a nawet na statkach.

                Obecnie koncern zajmuje się produkcją urządzeń do wymiany ciepła, kontroli przepływów oraz separacji w większości branż i krajów na świecie, a na polskim rynku jest obecna od ponad 90 lat. Natomiast jej dynamiczny rozwój w naszym kraju, związany jest z prezes Małgorzatą Moczyńską. - Jestem związana z firmą od wielu lat. Trafiłam tu zaraz po studiach, gdyż działalność firmy była mocno związana z moim kierunkowym wykształceniem – mówi Małgorzata Moczyńska.

 

Klucz do sukcesu, to dobór ludzi

                Co zdaniem Małgorzaty Moczyńskiej stanowi o sukcesach jakie odnosi Alfa Laval? - Uważam, że rozwój każdej organizacji opiera się przede wszystkim na dobrym zespole fachowców i jasnej strategii zarówno krótko, jak i długoterminowej. Dobór, kształtowanie i rozwój zespołu zawsze pochłaniał i nadal będzie pochłaniał dużo czasu, ponieważ jeśli ten element nie działa to reszta też nie ma szansy dobrze funkcjonować – podkreśla Cluster President Eastern Europe, General Manager Alfa Laval Sp. z o.o. Jej zdaniem drugi element związany z realizacją dobrej i efektywnej strategi jest równie ważny.  - Nasza misja związana z ciągłym doradztwem i ulepszaniem procesów naszych klientów, wiąże się z nieustającą adaptacją strategii do galopującego rynku technicznego. Przeznaczamy znaczne środki na innowacyjność aby zawsze być o krok przed konkurencją. Tylko w zeszłym roku wprowadziliśmy kilkadziesiąt nowych produktów zapewniających niedoścignioną sprawność termiczną – dodaje.

 

Istotny polski rynek
                W Polsce firma prowadzi wiele projektów, które są utajnione, a każdego dnia każdy mieszkaniec zbiera ich owoce. Chodzi głównie o realizacje w przetwórstwie spożywczym czy związane z rafinacją ropy. Jest jednak kilka projektów flagowych, z których firma jest wyjątkowo dumna. To m.in kontrakt z HB Reavis na dostawę kompletnego zestawu wymienników ciepła do najwyższego obiektu w Europie - Varso Place, czy też dostawa systemu oczyszczania wód balastowych PureBallast na Dar Młodzieży. Ten projekt była dla firmy istotny również i dlatego, że flaga Alfa Laval opłynęła wszystkie porty podczas rejsu na 100-lecie niepodległości Polski.

                Poprzednie lata dla globalnego koncernu były generalnie bardzo dobre i wskazywały na silny rozwój również i spółki polskiej. Firma widzi bardzo duży potencjał w branży HVAC oraz przetwórstwie spożywczym. Dynamicznie rozwija się również dział morski.


Varso Place.jpg

 

Niezwykle ważna koncepcja zrównoważonego rozwoju.

                W działalności Alfa Laval bardzo istotna jest koncepcja zrównoważonego rozwoju. - Gdybym miała wymienić wszystkie działania jakie wdrażamy w ramach tej koncepcji, trzeba by było o tym napisać bardzo długi artykuł. W bardzo dużym skrócie staramy się być zieloną firmą, która przez najbliższe lata będzie dążyć do zmniejszenia swojego śladu węglowego i osiągnięcia neutralności w zakresie CO2. Równolegle mówimy o zmniejszeniu odpadów, oczyszczaniu wód i zanieczyszczeniu powietrza. To przekłada się też na poziom innowacyjności produktów – są one nakierowane na jak najwyższą wydajność przy jednoczesnej niezawodności. Jesteśmy firmą szanującą wartości takie, jak równość, odpowiedzialność i transparentność. Dzięki temu wspieramy cele związane z równouprawnieniem, zapewnieniem właściwych warunków pracy i edukacji oraz przestrzeganiu praw i zasad międzynarodowych – wyjaśnia Małgorzata Moczyńska.
                Klienci Alfa Laval otrzymują zatem zarówno fachową pomoc, bezpieczeństwo finansowe i prawne w zakresie stabilności firmy, a produkty są bez wad prawnych, złamanych patentów czy wątpliwego pochodzenia. Dodatkowo mogą mieć pewność, że otrzymają najwyższą wydajność urządzeń, które przy doradztwie procesowym jakie oferuje Alfa Laval pozwoli im zredukować koszty ich produkc

cleantech_symbols640x360.jpg

 

Stabilny rozwój

                Mimo stosunkowego spowolnienia gospodarczego w ostatnim czasie Alfa Laval przełamuje trend i rośnie.  - Chcemy utrzymać ten wzrost zarówno w branżach, które do tej pory dawały nam stabilny wzrost, ale pozyskaliśmy też kilku bardzo perspektywicznych klientów. Patrząc na całokształt naszych obecnych działań prognozujemy dalszy stabilny rozwój – konkluduje M. Moczyńska.  - Tak, jak wspomniałam wcześniej jesteśmy w czołówce światowych producentów i wspieramy główne trendy. Działamy razem z firmą Malta w zakresie opracowania technologii konwersji energii ze źródeł odnawialnych, mocno stawiamy na zwiększenie wydajności urządzeń i ograniczenie ich śladu środowiskowego. Kładziemy bardzo duży nacisk na odzysk energii cieplnej, gospodarkę cyrkulacyjną i ograniczenie zużycia wody – dodaje.
                Istotnym dla firmy,patrząc pod kątem przychodów, jest sektor HVACR.  Pierwszym trendem, który widzi firma w jego dalszym rozwoju, jest sfera Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) w zakresie dużych i małych instalacji solarnych i wiatrowych, a także pomp ciepła. - Patrząc na rozwój krajów ościennych w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich jest jeszcze wiele do zrobienia. Te małe instalacje solarne wymagają małych urządzeń do pętli glikolowych, ale także do nowych kotłów wspomagających. W układach dużych budynków obserwujemy duży wzrost zainteresowania tym, aby urządzenia były bardziej kompaktowe, ważna jest oszczędność miejsca przy jednoczesnej centralizacji źródeł – wyjaśnia prezes Moczyńska. Znaczącym elementem w sprzedaży Alfa Laval jest również chłodnictwo. - Tutaj widzimy potężny nacisk na bardziej „zielone” czynniki chłodnicze, zmniejszenie ich ładunku w układach i bezpieczeństwo użytkowania. Stworzyliśmy nawet specjalne serie urządzeń dla układów opartych o dwutlenek węgla czy propan. Jeszcze trzy lata temu, mało który klient o to pytał. Obecnie sprzedajemy kilka takich urządzeń miesięcznie. Nawet stosunkowo małe sieci sprzedaży detalicznej widzą, że koszt ogrzewania i chłodzenia produktów drastycznie wzrósł, to kształtuje i będzie kształtować nacisk na oszczędności energetyczne –  podsumowuje Małgorzata Moczyńska.

Pandemia wymusiła zmiany           

                Firma w czasach pandemii radzi sobie bardzo dobrze. W znacznym stopniu zostały zredukowane podróże oraz zminimalizowana „obecność” w biurze na rzecz pracy zdalnej lub hybrydowej. Z większością klientów pracownicy spotykają się poprzez komunikatory internetowe czy webinaria. Wieloletnie relacje biznesowe są utrzymane, ale kanały sprzedaży i formy zupełnie inne. Z kolei serwis spółki funkcjonuje w najwyższych reżimach sanitarnych tak, aby mógł zapewnić klientom bezproblemową pracę.

 

Link do pełnego wywiadu, który ukazał się na portalu klimatyzacja.pl

AlfaLaval Logo aktuell 640x360

IMG_2777.jpg

Powiązane treści: