2018-10-03 Produkty

Alfa Laval optymalizuje kompletną linię paliwową, przygotowując się na wyzwania roku 2020

Alfa Laval posiada wieloletnie doświadczenie w oczyszczaniu paliw okrętowych, włączając w to nie tylko wirówki do paliwa, ale cały łańcuch od zbiornika magazynowego do silnika. W związku ze zmieniającymi się regulacjami dotyczącymi zawartości siarki w paliwach i działaniami podejmowanymi przez właścicieli flot w tym zakresie, Alfa Laval optymalizuje i aktualizuje swoją ofertę w kierunku nowych wyzwań. W rezultacie silniki będą lepiej chronione i uzyskają większą efektywność energetyczną, pomimo wykorzystania bardziej zróżnicowanych i mniej przewidywalnych paliw.

Wraz z wejściem w życie globalnego limitu zawartości siarki w 2020 r. zarządzanie paliwami na statkach stanie się bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek przedtem. „Będzie wiele dostępnych i zgodnych z przepisami rozwiązań, i trzeba będzie wybierać rozwiązania najbardziej pasujące dla każdego statku z osobna.", wyjaśnia Serdar Sengun, Global Sales Manager Marine Separation, Alfa Laval. „Każdy wybór klienta będzie miał wpływ na istniejącą linię paliwową. Ale Alfa Laval podchodzi do optymalizacji linii paliwowych w sposób kompleksowy i przyszłościowy".

Większy wybór paliw oznacza większą złożoność

Szereg nowych paliw i mieszanin paliw już weszło na rynek, a po wprowadzeniu globalnego limitu zawartości siarki prawdopodobnie pojawią się kolejne. Dla wielu flot rok 2020 oznacza również przejście z istniejących instalacji jednopaliwowych na instalacje wielopaliwowe. Nieprawidłowe postępowanie z różnymi rodzajami olejów napędowych, zwłaszcza gdy sa one nie znane, może prowadzić do wielu problemów, począwszy od zapychania układów paliwowych aż po zatrzymanie silnika w najgorszym przypadku.

„W miarę jak rafinerie przestawiają się na niższą zawartość siarki, odnotowujemy również stały wzrost zawartości cząstek katalitycznych w paliwach okrętowych" - dodaje Sengun. „Już teraz obserwujemy ogromny wzrost ich zawartości, co powoduje poważne problemy, jeśli nie zostają oddzielone od paliwa, zanim dotrze ono do silnika”.

Kompletny układ paliwowy

Sprostanie wyzwaniom związanym z bardziej zróżnicowanymi paliwami będzie miało wpływ na całą linię paliwową. Wirówki paliwowe, które stanowią podstawową ochronę przed cząstkami katalitycznymi, będą musiały działać z różnymi wydajnościami i z nowymi poziomami efektywności. Systemy przygotowania paliwa (bloki paliwowe) będą musiały działać na paliwach o znacznie szerszym zakresie właściwości, wykorzystując wbudowaną automatykę, do unikania błędów w przygotowaniu paliw i ich bezpiecznym przełączaniu z utrzymaniem parametrów w zakresie wymaganym przez silnik. Ogólnie rzecz biorąc, należy wzmocnić współdziałanie pomiędzy elementami linii paliwowych a samym silnikiem.

„Dopasowanie wydajności wirówki do obciążenia silnika ma decydujące znaczenie dla osiągnięcia najwyższej sprawności i ochrony silnika, co wyraźnie pokazały testy praktyczne", mówi Sengun. „To, czy paliwo po separacji jest dostosowane do specyfikacji producenta silnika, ma krytyczne znaczenie dla silnika, układów wtryskowych i bezpieczeństwa statku. Wszystkie te procesy muszą przebiegać sprawnie i bezpiecznie, bez względu na rodzaj stosowanego paliwa".

Gotowa technologia na nowe wyzwania Alfa Laval koncentruje się na zapewnieniu technologii, która będzie niezawodnie wspierać klientów w 2020 roku i w latach kolejnych. Firma zoptymalizuje i zaktualizuje kluczowe urządzenia w tej linii przed wprowadzeniem globalnego limitu zawartości siarki. Przykładem już dokonanego ulepszenia jest wprowadzenie sterowania linią paliwową Alfa Laval za pomocą ekranu dotykowego. Kolejnymi przykładami są systemy FlowSync, unikalne rozwiązanie do automatycznej regulacji wydajności wirówek, oraz blok paliwowy FCM One Oil. Wprowadzony na rynek w 2014 r. i już teraz zdolny do zaawansowanego przełączania pomiędzy czterema różnymi paliwami system FCM One Oil zostanie wprowadzony na rynek w nowej wersji do końca 2018 r.

„Jako jedyny dostawca na rynku oferujący rozwiązania i ekspertów w dziedzinie całej linii paliwowej, pomagamy klientom dostosować się już dziś do zmian, które nastąpią w przyszłości", mówi Sengun. „Bez względu na to, jak armatorzy decydują się dostosować do globalnego limitu zawartości siarki, technologia Alfa Laval zapewni im ochronę, efektywność i osiągi, których potrzebują".

Więcej informacji na temat wirówek Alfa Laval, Alfa Laval FlowSync i Alfa Laval FCM One i podejmowanych działań w zakresie optymalizacji linii paliwowaych znajdziesz na stronie https://www.alfalaval.com/fuelline.

Od wydawcy

Alfa Laval na świecie

Alfa Laval jest wiodącym na świecie dostawcą specjalistycznych urządzeń i rozwiązań inżynierskich w zakresie technologii oddzielania, wymiany ciepła i sterowania przepływami.
Oferowane urządzenia, kompletne linie technologiczne oraz serwis zapewniają Klientom optymalny i bezawaryjny przebieg realizowanych procesów. Nowatorskie rozwiązania firmy umożliwiają ogrzewanie, chłodzenie, transport i oddzielanie takich produktów jak: olej, woda, chemikalia, napoje, artykuły żywnościowe i farmaceutyki.

Urządzenia Alfa Laval są stosowane w elektrowniach, na statkach, w przemyśle wydobywczym ropy i gazu, w przemyśle mechanicznym oraz w oczyszczalniach ścieków, a także w procesach ogrzewania i chłodzenia.

Międzynarodowa struktura firmy, obejmująca swym zasięgiem około 100 krajów sprawia, że Alfa Laval jest do dyspozycji Klientów praktycznie na całym świecie. Alfa Laval jest  notowana na giełdzie Nasdaq OMX. W 2017 roku roczna sprzedaż wyniosła 35.3 biliona SEK (około 3.6 biliona Euro). Firma zatrudnia 16 400 pracowników.

www.alfalaval.com 

Alfa Laval Adaptive Fuel Line large.jpg

Tytuł

Serdar Sengun

Global Sales Manager Marine Separation Alfa Laval Marine Division

+46 8 53 06 55 74
serdar.sengun@alfalaval.com

Tytuł

Camilla Wallin

Marketing Communication Manager, Business Unit Marine Separation & Heat Transfer Equipment, Alfa Laval

+46 8 530 653 58
camilla.wallin@alfalaval.com

Powiązane treści: